TOMIC: Veiligheid voor alles

ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN HANDELSTRANSACTIES TOMIC BV
STATIONSSTRAAT 51 TE 8460 OUDENBURG

ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN TOMIC BV
STATIONSSTRAAT 51 TE 8460 OUDENBURG
1. Behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomst zijn alle handelingen, diensten, leveringen en overeenkomsten van of met Tomic BV
onderworpen aan onderhavige algemene voorwaarden.
2.
De eventuele nietigheid van één of meerdere bedingen in deze algemene voorwaarden, doet geen afbreuk aan de rechtsgeldigheid van de overige
bedingen, die onverkort van toepassing blijven.
3.
4. Alle offertes, tenzij anders vermeld, zijn 10 kalenderdagen geldig.
De goederen en de diensten worden geleverd zoals omschreven in het bestek, of in de factuur of in de bestelbon. De koper dient de geleverde
goederen en diensten onmiddellijk na te zien. Op straffe van onontvankelijkheid moeten klachten uiterlijk binnen de tien werkdagen na ontvangst
worden overgemaakt. Verborgen gebreken dienen uiterlijk binnen de 20 werkdagen na de ontdekking gemeld te worden
5.
Alle leveringstermijnen zijn opgegeven bij benadering. Eventuele vertraging in de levering, kan geen aanleiding geven tot schadevergoeding of
ontbinding van de overeenkomst. Een levering die niet kan uitgevoerd worden wegens overmacht of door toedoen van de leverancier van de
verkoper, geeft de koper geen recht op een schadevergoeding.
6.
Annulering van de bestelling is slechts mogelijk indien zij schriftelijk door de koper wordt gevraagd, uiterlijk binnen de vijf werkdagen na de
bestelling en voor zover zij schriftelijk door ons wordt bevestigd. Eventueel betaalde voorschotten worden in dat geval niet terugbetaald.
7.
Een factuur is contant betaalbaar zonder korting op haar datum of op de vervaldag aangeduid op de factuur, ongeacht eventueel protest tegen de
factuur. Bij niet tijdig betalen van de factuur wordt aan een professionele klant automatisch en zonder ingebrekestelling een conventionele
verwijlinterest verschuldigd gelijk aan de interestvoet op basis van de wet van 2/8/2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij
handelstransacties.
8.
Bij niet tijdig betalen van de factuur wordt aan een klant-consument een eerste gratis herinnering verstuurd. Indien de klant-consument opnieuw
niet betaalt binnen de voorziene betaaltermijn zoals vermeld op de eerste herinnering, worden verwijlintresten aangerekend gelijk aan de
wettelijke interestvoet. Daarnaast zal ook een forfaitaire vergoeding verschuldigd zijn als volgt:
20 euro als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan 150 euro is;
30 euro vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 euro als het verschuldigde saldo tussen 150,01
en 500 euro is;
65 euro vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500 euro met een maximum van 2000 euro als het
verschuldigde saldo hoger dan 500 euro is.
De aanmaankosten voor elke bijkomende herinnering bedragen €7,50 verhoogd met de op het ogenblik van verzending geldende portokosten.
9.
Indien na ingebrekestelling geen betaling volgt zal bij een professionele klant, zonder dat een nieuwe ingebrekestelling noodzakelijk is, het
factuurbedrag automatisch wegens wanbetaling verhoogd worden. Ter dekking van de buitengerechtelijke invorderingskosten zal een forfaitaire
vergoeding van 10% met een minimum van 100 euro per factuur verschuldigd zijn.
10.
Alle goederen blijven onze eigendom zolang de volledige prijs (hoofdsom, kosten en interesten) niet betaald is. Intussen is het de koper, afnemer,
opdrachtgever verboden zaken te verhuren, verkopen, exporteren of er op welke wijze ook over te beschikken en er enige verandering aan te
brengen die er de waarde van zouden verminderen. De verkrijger draagt de risico’s vanaf de levering.
11.
Wanneer de koper de contractuele verplichtingen niet nakomt, houden wij ons het recht voor om, na ingebrekestelling, hetzij onze verplichtingen
op te schorten, hetzij de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, indien op de ingebrekestelling geen of geen nuttig gevolg
wordt gegeven binnen de acht werkdagen, onverminderd het recht op schadevergoeding.
12.
Onze overeenkomsten worden steeds aangegaan onder ontbindende voorwaarde van faillissement van de klant. Ingeval van kennelijk onvermogen
of overmacht, behouden wij ons het recht voor de overeenkomst eenzijdig en zonder nood aan voorafgaande ingebrekestelling te ontbinden.
13.
14. Alle prijzen die worden vermeld zijn exclusief BTW, rechten en taksen.
Wij zullen onze werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van een professionele dienstverlener
in de sector kan worden verwacht. Indien een fout wordt gemaakt doordat de klant onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, zijn wij voor
de daardoor ontstane schade niet aansprakelijk.
15.
In elk geval wordt elke aansprakelijkheid hoe dan ook beperkt tot de factuurwaarde van de factuur waarop het schadegeval betrekking heeft,
exclusief btw, behoudens in geval van zware fout, opzet, fraude of bedrog. Enige vergoeding van indirecte of gevolgschade, en van bedrijfsschade,
winstderving of verlies van inkomsten is uitgesloten.
16.
Bij uitgevoerde werken, zullen Partijen zich bij eventuele schade en hiermee gepaard gaande vordering tot schadevergoeding louter beroepen op
schade die zou kunnen voortvloeien uit de uitvoering van de overeenkomst. Partijen wenden de buitencontractuele aansprakelijkheid niet aan en
zullen zich uitsluitend richten tot de partijen bij de overeenkomst. In geval van een ons toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de diensten
of de levering van goederen, kan de klant uitsluitend de BV Tomic aansprakelijk stellen, maar niet de hulppersonen (eventuele bestuurders,
werknemers, etc.), aandeelhouders, gelieerden, mandatarissen en/ of aangestelden van de vennootschap.
In hun verhouding met derden, zullen partijen geen buitencontractuele aansprakelijkheid aanwenden om hulppersonen van hun tegenpartij aan te
spreken voor de veroorzaakte schade. Voor de schade veroorzaakt door hulppersonen of medecontractanten, zullen partijen zich uitsluitend
beroepen op de contractuele aansprakelijkheid jegens elkaar.
Artikel 6.3., §1 en §2 van het Burgerlijk Wetboek worden aldus, voor zoveel als wettelijk toegestaan, uitgesloten.
17.
De waarborg door ons verleend, beperkt zich tot de kosteloze herstelling of vervanging (zo wij het noodzakelijk achten) van alle geleverde stukken
die defect bevonden worden tijdens de periode waarin de waarborg geldt en dit voor zover het defect het gevolg is van een foutief ontwerp,
gebrekkig materiaal of slecht vakmanschap. De waarborgperiode begint vanaf de factuurdatum van het goed. De herstelde of vervangen stukken
worden in dezelfde mate gedekt als de oorspronkelijke, doch slechts voor het verstrijken van de waarborg verleend voor de oorspronkelijke
goederen. De waarborg dekt niet de werkuren van ons, de herstelling of vervanging van defecte stukken, indien het defect het gevolg is van onjuiste
en onoordeelkundige behandeling, van herstelling die niet door ons is uitgevoerd of van andere oorzaken die vreemd zijn aan het ontwerp of aan
de aangewende materialen zoals bijvoorbeeld defect in het kabelnet, onjuiste netspanning, te grote vochtigheidsgraad, schadelijke dampen,
bliksem, brand, vandalisme…. Deze opsomming is niet beperkend.
18.
Betalingsvoorwaarden.
30% bij bestelling en betaalbaar op bankrekening ten laatste de vijfde dag na de factuurdatum of 14 dagen voor aanvang van de werken;
70% of het saldo betaalbaar op bankrekening ten laatste 14 dagen na factuurdatum.
19.
20. Wanneer er geen voorschot wordt gevraagd voor aanvang van de werken, is de betalingstermijn 14 dagen na factuurdatum.
Indien contante betaling van het saldo binnen de vijf werkdagen op de bankrekening ontvangen werd, kan een korting van 2% worden toegepast
op het netto bedrag (exclusief BTW) van de factuur
21.
Tenzij anders uitdrukkelijk is overeengekomen in het bestek of in de bestelbon, worden deze betalingsvoorwaarden toegepast.
22. Al onze overeenkomsten worden beheerst door het Belgisch recht. Eventuele geschillen worden uitsluitend voor de rechtbanken van het
arrondissement Brugge gebracht.

Tomic security solutions

Op zoek naar een ervaren installateur van alarmen en branddetectiesystemen? Een beveiligingsexpert die werkt met moderne bewakingscamera’s en toegangscontrolesystemen? Een vakman voor de aanleg van netwerken en telefonie?
Contacteer ons voor een verkennend gesprek!

Contact

Tom Marent
Tomic Security Solutions
Stationsstraat 51
8460 Oudenburg
Tel: +32 475 266 266
BTW: BE 0844 780 225
Vergund door FOD Binnenlandse Zaken ON 0844 780 225

Tomic maakt gebruik van cookies. Meer informatie over het gebruik van cookies vindt u in onze privacyverklaring. Door verder te surfen op onze website ga je akkoord met het gebruik van cookies.